Dnia 13 stycznia 2016 roku, w Krakowie i wielu innych miastach Polski, miała miejsce pierwsza w tym roku edycja spotkań dla Graczy i pracowników gamedevu - Pog(R)adajmy. W stolicy małopolski obchodziliśmy dodatkowo symboliczne 2 lata funkcjonowania inicjatywy w tym mieście. Niestety z braku czasu na większe przygotowania (praca i inne projekty) nie mogłem podejść hucznie do tego dnia. Być może w czerwcu, na 3-lecie inicjatywy nieco to Wam "wynagrodzę" ;) Niemniej uczestnicy za to już tradycyjnie dopisali.
Co było miłym dla mnie zaskoczeniem, chyba po raz pierwszy dużo uczestników na samo spotkanie przyszło nieco wcześniej :). Zazwyczaj ok. 19:00 wszyscy się schodzili, a tutaj osoby będące krótko przed 19:00 witały już prawie zapełnione miejsca do siedzenia - trzeba było dostawiać krzesełka. Jeszcze milej, już po rozpoczęciu spotkania, obserwowało mi się dyskusję i to jak wiele osób "zadomowiło" się już u nas. Coraz mniejsze obawy przed korzystaniem z mikrofonu. Osoby o donośniejszych głosach odstawiały mikrofon by mówić bez niego. Jak zwykle panowała duża kultura wymiany zdań. Zazwyczaj w "centrum" mówiła zawsze jedna osoba, a pozostali chętni czekali na swoją kolej. Niezwykle dobrze w taki sposób przeprowadza się spotkanie.
A nie jest tak, że dyskusja zawsze jest sielankowa. W styczniu nie zabrakło ciekawych zwierzeń, wymiany zdań, poglądów, opinii, nostalgicznych wspomnień :). Dla osób chcących badać kulturę Graczy, udział w Pog(R)adajmy powinien być obowiązkowy ;). Pogadaliśmy dużo o grach, których nie potrafimy skończyć. Tutaj sporo fajnych wniosków można było wyłapać. Np. to, że nasz wiek wpływa na odbiór gier przez nas i wcale nie jest tak, że hity z przed lat mogą teraz interesować obecne pokolenia Graczy. Nie jest również tak, że tzw. blockbustery są w stanie zainteresować dosłownie każdego. Tutaj na warsztat dla przykładu przewinęła się seria Uncharted, gdzie m.in. ku mojemu zdziwieniu, nie każdemu podchodzi ona do gustu. Takich różnych serii gier można by wymieniać na pęczki. Dla mnie wniosek z takiej dyskusji był prosty - kierujcie się instynktem i grajcie w faktycznie to co uważacie, że Was zainteresuje - a niekoniecznie co jest na topie, polecane itd.. Chociaż wagi recenzji bym nie bagatelizował - jest fajnym wskaźnikiem czy nam się gra może spodobać czy nie.
W sumie odbiegłem trochę od tematu relacji - bo te ostatnie zdania poprzedniego akapitu to jedynie moje przemyślenia na teraz, a nie coś co pojawiło się na spotkaniu ;). A pojawił się temat Liceum Kreacji Gier Wideo, który raczej wywarł pozytywne odczucia, ale nie obeszło się bez pewnego zdystansowania - czy będzie odpowiednia kadra, czy to nie jest marketingowy wymysł itd.. Co moim zdaniem nie zmienia faktu, że gdybyśmy cofnęli swój wiek i nagle na horyzoncie pojawiło się takie Liceum - nie obchodziłaby nas kadra, marketing itd. - od razu byśmy namawiali rodziców na zapisy ;). A przynajmniej niżej podpisany ;P.
Ostatnim wątkiem, który uwypukliliśmy był temat technologii VR. Oczywiście skupiliśmy się na ujawnionych ostatnimi czasy cenach produktu i wszyscy wspólnie stwierdziliśmy, że obecnie na nasz polski rynek to się zupełnie nie opłaca. Niektórzy twierdzili, że nie da się w tym dłużej grać bo... no wiecie sami co może się wydarzyć... ale, przewidujemy, że produkt szybko trafi na rynek wtórny co wpłynie na obniżkę cen i jego dostępność. Pożyjemy, zobaczymy.
InteGRANIE w tym miesiącu zostało przemianowane na "inteGRANIE i dalsze gadanie" i wyszło to chyba na plus. Nagrody od sponsorów rozdane. Dużo osób rozmawiało dalej (na stojąco, w grupkach! - pozdro Tomek! :) ), więc chyba taka forma jest lepsza. Co prawda być może nowe osoby jeszcze nie do końca mogły przez to zintegrować się z grupą, ale wierzę, że z miesiąca na miesiąc nauczymy się sami tej integracji :). Było super, czekam już na spotkanie w lutym.
Oprócz Graczy na wydarzeniu byli obecni m.in. ludzie tworzący materiały związane z grami i pracownicy firm Bloober Team, Bodera.com, TVGry.pl, Pinkishshotgun.blogspot.com, Linnet Cosplay, Learncraft i freelancerzy.
Lista nagród które były do zgarnięcia podczas inteGRANIA:
1x Koszulka BRAWL [uczestnik Paweł Kot]
1x Steelbook Medal of Honor [uczestnik Paweł Kot]
1x DLC do Król Artur (PC) [uczestnik Paweł Kot]
1x Przypinka Layers of Fear [uczestnik Paweł Kot]
2x Autorskie karty do gry z wizerunkami twórczości "noistromo" wydane przez Trefl [noistromo]
1x Osłonka do iPhone 6 Batman Arkham Knight [SklepGekon.pl/Sklep Gekon Kraków]
1x Gra Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek (PC, Steam) [uczestnik Tomasz "Ufolec" Janczyszyn]
1x Flaszka Wyborowa smakowa [Cybermachina]
1x Opaska Battleborn [Graczem od dziecka]
1x Wybrany napój za "najlepszą odzież dla Graczy na spotkaniu" [Graczem od dziecka]
Fotorelacja - Pog(R)adajmy: styczeń 2016 - Kraków, 13.01.2016
Jeszcze przed 19:00. |
I po 19:00... |
Nagroda ufundowana przez Cybermachina! |
Odzież dla Graczy:
Zwycięzca tytułu: Najlepsza odzież dla Graczy na Pog(R)adajmy: styczeń 2016! - Gratuluję! |
Pamiątkowo:
"Po godzinach":
Karty przeciwko ludzkości - grałem pierwszy raz - fajne! ;) |
Po-pogadankowa kontemplacja... a ja wiem o czym oni gadali - dowiecie się na spotkaniach niebawem... ;) |
Podziękowanie dla lokalu Cybermachina za udostępnienie nam miejsca zupełnie za darmo!
Do następnego Pog(R)adania!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz