czwartek, 7 sierpnia 2014

Relacja + łowy - Gry konsolowe w Biedronce + komentarze Czytelników

Godz. 6:58 - wyjście do pierwszej Biedronki. Mam blisko - pomyślałem - więc nie ma co się specjalnie śpieszyć. Pewnie na moim osiedlu nie ma aż tylu zajawkowiczów jak ja. Pod Biedrą byłem jakąś minutę po otwarciu. Na miejscu, w środku, czekała już grupa trzech osób (jeden w koszulce Tomb Raider - a jak! - no ja ubrałem jak na święta Snake'a z MGSa, ekhm :P). Gry nie były wyłożone na sklepie, więc oddelegowano nas do magazynu (troszkę hmm... amatorsko?). Ni No Kuni, Devil May Cry HD Collection, Dragon's Dogma: Dark Arisen - oto przygotowana lista zakupów. W dalszej kolejności był Street Fighter X Tekken oraz Injustice: Gods Among Us - warte pojawienia się w kolekcji za tę cenę, ale ograniczony fundusz pozwolił na zakup tylko trzech tytułów... Czekaj, ja przecież jeszcze żadnego nie kupiłem. Zerkamy wszyscy w karton z dostawy...


Dlaczego gry konsolowe w Biedronce są dla polskich Graczy tak ważne? Powód 1.
[Często narzekamy, że gry są w Polsce za drogie, nieadekwatne do zarobków. Z tego m.in. powodu decydujemy się wspierać np. brytyjski oddział sieci Amazon, który paradoksalnie oferuje gry nowe w niższych cenach na rynku gdzie zarobek jest większy. Gracze komputerowi mają tę akcję w poważaniu (obserwacja własna) - gdzieś tam to jestem w stanie zrozumieć - ekhm, gdzieś - niemniej dla nas Graczy konsolowych taki obrót sprawy jest kapitalny. Gry nowe za 40 zł w sklepach? Idealna cena. Chcielibyście takich cen więcej.]

Na naszych twarzach pojawia się zgrzyt. Cztery gry na PS3? Cztery gry na X360? Do tego dość sporo na PC oraz filmów BlueRay. Te dwa ostatnie akurat nam w ogóle nie przeszkadzały, ale marna ilość gier konsolowych już bardziej. "Jest Ni No Kuni?" - ktoś pyta. Ktoś, randomowa osoba z Krakowa - takich pytań było w naszym kraju więcej. Ba, niżej podpisany zadał sobie to samo pytanie w głowie. Stwierdziłem "ok, jak będzie jedna to kolega był pierwszy, nie ma problemu" - ale tutaj zonk. I powiem tylko tyle, że w 10 kolejnych krakowskich Biedronkach nie uświadczyłem swojej kopii gry. Ale czekaj... W pierwszym sklepie coś znalazłem - Street Fighter X Tekken - wziąłem co by upamiętnić ten dzień. Ba, być w jakiś sposób usatysfakcjonowany z łowów. Jeszcze inaczej, wesprzeć gotówką tę akcję.

Dlaczego gry konsolowe w Biedronce są dla polskich Graczy tak ważne? Powód 2.
[Chcielibyśmy takich akcji więcej. Chcielibyśmy aby inni wydawcy również się zaangażowali w promocję. Oferty weekendowe sieci sklepów Saturn i MediaMarkt z ceną oscylującą w granicach 69 zł już nas nie jarają. No, może jedynie wizualnie... Ekhm, ale nie o to w tym chodzi. Sony Computer Enterteinment Polska swego czasu również weszło we współpracę z siecią Biedronka oferując konsole w wybranych placówkach (po ciekawej cenie). Czy gry od Sony także pojawią się w tej sieci sprzedaży? Co z innymi wydawcami? Może Techland, Electronic Arts Polska, hmm?]

Druga Biedronka. Wraz z dziewczyną zdecydowaliśmy się na wybranie do tej oddalonej, omijając jedną bliżej usytuowaną, do której z pewnością udała się trzyosobowa grupa - nie myliliśmy się. Na miejscu pustka. Tylko my przyszliśmy po gry konsolowe.... Tzn. tylko my z grupy, którą poznaliśmy. Bo już przed nami ponoć ktoś był. Kilka osób... Szybkie zerknięcie w gablotę (gry były już powykładane!) i... odczucie "deja vu" - znowu po 4 tytuły na sklep. Ale czekaj, wśród powtarzających się tytułów, które widziałem już w poprzedniej Biedronce, jest jeszcze jeden, fajny... Injustice: Gods Among Us na PS3. Co prawda w nieoryginalnej folii tylko tej z foliarki (ktoś sobie pewnie pyknął w niego wcześniej - no trudno), ale... ta cena... Kolejna gra odhaczona na liście. W koszyku wylądowała jeszcze jedna, dla znajomego - Ultimate Marvel vs. Capcom 3 (X360) - no no no, niezbyt popularne w naszym kraju bijatyki odhaczone - już coś jest! No ale co z Ni No Kuni... I innymi! W tej chwili zdecydowałem, że kupię 5 gier! Ot, będę jadał bułki przez cały tydzień, dam radę. Tylko gdzie by je znaleźć... Może jak nie w Krakowie to może w Nowym Sączu?

Dlaczego gry konsolowe w Biedronce są dla polskich Graczy tak ważne? Powodów kilka.
["(...) przystępność ze względu na cenę oraz ulokowanie niedaleko miejsca zamieszkania. Iść do Biedronki po chleb - wrócić z grą konsolową, ponieważ akurat pojawiła się nowa dostawa - kiedyś to było moim marzeniem, a teraz najprawdopodobniej będę je mógł nareszcie ziścić. Z pewnością powinno to wywrzeć wpływ na inne sklepy oferujące konsolowe dobra. Wspomnę chociażby o Saturnie oraz MediaMarkt'cie - kiedyś, przynajmniej dla niżej podpisanego - punkt, w którym można było zaopatrzyć się w nowe gry w przystępnych cenach. W chwili obecnej markety te w pewnym sensie odeszły w cień w świadomości Graczy i trochę trudno ocenić z czego to wynika (jest to opinia moich znajomych, a także klientów sklepu, w którym pracuję). Czy taki ruch ze strony Biedronki jest w stanie ożywić nieco ospałą ostatnimi czasy konkurencję? Jak na ten obrót sprawy zareagują również inne sklepy z grami?"]

Ja już nie miałem czasu, bo praca czekała. Zdążyłem obskoczyć 4 Biedronki. Moja dziewczyna natomiast dobiła do liczby 10. Ba, zaangażowaliśmy rodzinę w innym mieście - w Nowym Sączu - i tam na przekór, nie było ani jednej gry konsolowej w 2 Biedronkach (co później dziewczyna moja jeszcze sama potwierdziła). Można by powiedzieć, że miałem pecha, akurat tutaj nie było Ni No Kuni na przykład. Ale przeglądając opinie osób w necie natrafiłem na innych, równych mi popaprańców, którzy także oblatywali Biedronki w poszukiwaniu m.in. Ni No Kuni. I tak jak przed akcją mój entuzjazm był wielki, tak w trakcie nieco opadł i niestety ta niezbyt optymistyczna strona przewidywań musiała okazać się prawdą: "Ni No Kuni - miejmy tylko nadzieję, że nie pojawi się jej 5 na krzyż, na całą Polskę hłehłe ;)" - pisałem przed rozpoczęciem akcji, cóż... Co nie zmienia faktu, że akcję szanuję i oby takich więcej, jednak bardziej dopieszczonych, ponieważ my, Gracze konsolowi, jesteśmy czujni, ba, warto w nas inwestować.

Dlaczego gry konsolowe w Biedronce są dla polskich Graczy tak ważne? Powód ostateczny.
[Bo chcemy tanie gry konsolowe w Polsce. Chcemy gry za 40 zł w sklepach. Bo jako gracze pokazaliśmy, że takie akcje są dla nas ważne, udając się do tych wszystkich Biedronek, które podczas akcji mieliśmy okazję odwiedzić. Chcemy więcej.]

Opinie Czytelników
Łukasz Pociemku Piekorz: (...) Obskoczyłem 4 pobliskie Biedry (1 w Bieruniu i 3 w Oświęcimiu) i jestem załamany.. We wszystkich 4 był ten sam zestaw gier więc w ogóle bezsensu było je objeżdżać... Ja rozumiem, że zestawy muszą się powtarzać ale żeby w 4 Biedrach obok siebie było to samo.. przegięcie. Z 5 tytułów które mnie interesowały złowiłem raptem jeden. Poza tym 4 gry na PS3 i 3 na X-a na sklep to chyba trochę mało jak na takie szumne zapowiedzi. W takim Bieruniu ludzie dosłownie walczyli o nie jak o Crocsy w Lidlu. Miało być tak pięknie a wyszło jak zawsze.

Adam Koalos: Tragedia jeśli chodzi o ilość towaru na półce. Wielka akcja=wielka kupa.

Paweł Gryf: Jak dla mnie cała ta akcja to niewypał, obleciałem 4 Biedry żeby nic nie kupić ;/ 3 pozycje na cały sklep to trochę słabo, z całej listy tytułów jakie miały być widziałem tylko Rage, Dragons Dogma, X-com Declassified i Armored Core (1 sztuka na 4 sklepy). Fajnie ze ktoś pomyślał o konsolowcach, szkoda że tylko na myśleniu się skończyło.

Patryk Falba: Tylko Street fighter vs Tekken na PS3 po wizycie w czterech w ciągu tygodnia. Wiem, że rzucają partiami, jak ostatnio. Część czeka w magazynie albo czeka na dostawę. Najlepszy sposób to cierpliwość - chodzić codziennie - lub zagadać z kasjerem czy jest coś więcej na magazynie. Przy ostatniej akcji udało mi się w ten sposób nabyć kilka na PC.

Zilla: (...) Zabrzmię jak typowy Virtutti cebulari no ale drażni mnie (delikatnie ujmując) super hiper promowanie akcji z grami, podczas gdy człowiek stoi z rana pod Biedronką, wchodzi zaraz po otwarciu a tam albo towaru nie ma, albo towar jest w baaaardzo skrajnych ilościach albo najlepsze kąski są (zapewne) sprzedawane pod ladą albo idą dla kolegów osób które pracują w Biedronce. Na PC spoko bo to wszystko odgrzewane kotlety z poprzednich wyprzedaży biedronkowych ale reklamowanie gier na konsole, podczas gdy w praktyce w każdej Biedronce są może 3-4 tytuły na konsole X360 lub PS3 to żenada. I mówiąc 3-4 tytuły mam dosłownie na myśli 3-4 pudełka na wystawie a nie że 3-4 tytuły w jakiś ilościach. Sam byłem dziś w kilku Biedronkach a moja matka obleciała ich, uwaga, 12 i w żadnej nie było towaru. Albo był towar w ilości znikomej i to głównie PC, albo zostawał plankton czyli gówniane gierki dla dzieci albo w ogóle nie było promocji bo kadra kierownicza tej Biedronki w ogóle nie wiedziała o promocji. Dla mnie to jest żenada. Niektórych gier mimo że były reklamowane w ogóle nie było np. Ni No Kuni (o której od cholery osób pytało), o UMVC3 też nic, w ogóle X360 został potraktowany po macoszemu, przynajmniej tu w Warszawie. Można by mi zarzucić że frustracja że nie dostałem to czego chciałem ale widząc moja matkę która oblatuje 12 Biedronek a ja dorabiam kolejne 7 i nie znajdując tego co chcieliśmy to woła o pomstę do nieba.

An: Czy warto było polować na gry w Biedronce? Tak - patrząc na listę tytułów, które zaoferowano; nie - bo fizycznie tak naprawdę nie było na co. 10 Biedronek zaliczonych w dniu rozpoczęcia promocji, w ciągu dwóch następnych dni jeszcze kilka, z nadzieją, że uda się dorwać chociażby jeden upragniony tytuł - bezskutecznie. Akcja odbiła się w mediach szerokim echem - co cieszy, bo w końcu nie tylko w gry na PC można było się zaopatrzyć w popularnej sieciówce, ale sama w sobie niestety bardzo zawiodła. 

Wywiad z Mariuszem Siergiejewem
Graczem od dziecka: Czy znalazłeś grę/gry które szukałeś?
Mariusz Siergiejew: 2/5 + jedna z poza listy

G: Jak oceniasz takie akcje?
MS: Bardzo fajny pomysł jednak wymagający dopracowania.

G: Jak oceniasz tę akcję?
MS: Poprzednie były lepiej zorganizowane: było więcej gier, łatwiej
było zdobyć poszukiwany tytuł.

G: Akcja była dobrze/źle przygotowana?
MS: Aktualna akcja ( gry na konsole ) uważam, że nie była tak dobrze
przygotowana jak poprzednie.

Całość tekstu zostanie przesłana do firmy Cenega.

Gry konsolowe w Biedronce - galeria







Znalazł się rarytas dla PC'towych braci.
Łowy:


Dla znajomego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz