poniedziałek, 25 stycznia 2016

Wydarzenie - Seminarium Groznawcze #1 - Poetyka Bioware - Kraków

W Krakowie powstaje kolejny cykl spotkań kierowanych do Graczy! Nieformalna grupa badaczy gier z UJ - lvl.up - zasłynęła już swego czasu z organizowania takowych, poruszających tematykę gier pod kątem naukowym. Tym razem zamysł jest podobny, ale widać prognostyk do stworzenia bardziej ujednoliconej formuły - seminarium growego. Na pierwszy ogień analiza firmy BioWare, którą nadzoruje dr Tomasz Majkowski. Zainteresowani spotkaniem znajdą szczegółowe informacje w notce poniżej lub w załączniku.


Wydarzenie: Seminarium Groznawcze #1 - Poetyka Bioware
Data: 30.01.2016 godz. 11:00-16:00
Koszt: 0 zł
Miejscowość: Kraków (Grodzka 64, pokój 302)
Dodatkowe informacje: Seminarium Groznawcze #1 - Poetyka Bioware
Informacja prasowa:
"Lvl.up ma przyjemność zaprosić na spotkanie otwierające cykl seminariów na temat game studies. Gospodarzem pierwszego z nich, poświęconego poetyce Bioware, będzie dr Tomasz Majkowski.
--
Gry RPG kanadyjskiego studia BioWare odznaczają się charakterystyczną, niezmienną przynajmniej od czasów Knights of The Old Republic, łatwo rozpoznawalną formułą. Jej składowe to, zdaniem witryny internetowej studia: złożone historie, niezapomniane postaci i ogromne światy. Nominalnym celem jest kreacja najbardziej angażujących emocjonalnie gier świata.
Niezależnie od postulatów, poetyka gier BioWare wydaje się nie tylko czytelna, ale wpływowa, a zaprezentowany przepis przyczynia się zarówno do sukcesów, jak i bardzo spektakularnych porażek studia (takich jak recepcja zakończenia Mass Effect III); jest też ona powielana przez konkurencję i afirmowana przez legion szczególnie zaangażowanych fanów.
Celem seminarium jest analiza poszczególnych składowych poetyki gier BioWare i pogłębiona dyskusja na jej temat.
--
Program
11.00 Rozpoczęcie seminarium
11.15-12.15 Tradycje Bioware
Mateusz Felczak (UJ): Historie o królach i kapuście. Poetyka wczesnych gier cRPG studia BioWare
Maciej Nawrocki (UJ): Ty też jesteś Wybrańcem – poetyka gier BioWare w kontekście tradycji (c)RPG i współczesnych nurtów krytycznych
Dyskusja
12.30-13.30 Symulator romansu
Magdalena Cielecka (UJ): W labiryncie uczuć – struktury romansów w grach BioWare
Joanna Kucharska (UJ), Magdalena Bednorz (UŚ): Konwencja romansu dworskiego w grach Bioware
Dyskusja
13.45-14.45 Gra z Bioware
Agata Zarzycka (UWr): „Ja naprawdę tak brzmię?” Seria Mass Effect jako gra w autokreację
Justyna Janik (UJ): Bio-obiekt(y) BioWare, czyli o wszystkim co nas zaskakuje
Dyskusja
15.00-16.00 Dyskusja panelowa"

1 komentarz: