piątek, 17 lutego 2012

Badanie - Czas na wywiady!

Brawo! Tym razem dobiliśmy do liczby 946 wypełnionych ankiet! Muszę przyznać, że wynik ten mnie wręcz zdumiewa! Opracowywanie wyników zajmie mi zapewne parę dni, jednak jak tylko otrzymam wykrystalizowaną "kartę z odpowiedziami", od razu się z Wami podzielę! Dla dobra nauki, ale również zgodnie z maksymą "od Gracza dla Gracza" - w formie osobistego podziękowania.

Jednak aby urozmaicić sobie troszkę pracę, w między czasie będę przeprowadzał wywiady z graczami konsolowymi. Pierwsze, co zapewne przychodzi do głowy Tobie, drogi czytelniku, jest odpowiedź na pytanie czego właściwie te wywiady będą dotyczyły? Założenie jest względnie proste, mam zamiar zbadać plusy i minusy wynikające z sięgania po gry konsolowe i poddać je naukowej analizie. Niemniej w przeciwieństwie do niektórych badaczy, którzy lubią wydawać wiele negatywnych opinii na temat gier, ja mam zamiar wyjść z owym badaniem wprost do samych graczy i to dzięki rozmowie z samymi graczami, spróbować ustalić jakie faktycznie mogą wynikać plusy i minusy z sięgania/korzystania z gier konsolowych.

W jaki sposób dobiorę grupę badawczą? Aby uniknąć efektu stronniczości, oddaje moim respondentom pole do działania. Każdy gracz, który zechce wziąć udział w badaniu, zostanie do niego dopuszczony. Jedynym co może stanąć na przeszkodzie do przebadania wszystkich chętnych, jest kwestia czasu. Zakładam sobie przeprowadzanie wywiadów do niedzieli do godz. 20:00. Jeżeli jednak komuś naprawdę będzie zależało aby wziąć udział w badaniu, a dany termin nie będzie odpowiedni, umówimy się na któryś dzień od poniedziałku do środy lub ewentualnie w późniejszym obecnie nieokreślonym czasie. Niemniej wszystkich chętnych muszę na wstępie ostrzec, iż pytania nie będą łatwe. W wywiadach umieściłem trochę "niewygodnych" pytań, a co jednak jest dla mnie ważne, od respondentów oczekiwałbym co najmniej względnej szczerości. Jednak aby dodać też trochę otuchy tym wszystkim odważnym, chciałem oznajmić, że jeden wywiad został już przeprowadzony, trwał on ok. 15 minut i respondent był z poruszonej tematyki naprawdę zadowolony.

W jaki sposób będą się odbywały wywiady? Pierwszą fundamentalną platformą na jakiej przeprowadzę wywiady z graczami konsolowymi jest ogólnodostępny program Skype. Będę na nim dostępny w określonych godzinach pod profilem: schemaciu. Jeżeli mój status będzie oznaczony jako Dostępny oznaczać to będzie, że w każdej chwili można przystąpić do udzielenia wywiadu. Jeżeli status zmienię na Zaraz wracam oznaczać to będzie, że w danym momencie jest przeprowadzany wywiad. Oczywiście może się zdarzyć również i tak, że będę niedostępny. Wiadomo, jesteśmy tylko ludźmi, życie prywatne również i mnie obowiązuję, więc może się zdarzyć, że z jakiś powodów będę musiał np. wyjść z domu. W takim przypadku najlepiej napisać do mnie na e-mail: schemaciu@wp.pl lub ewentualnie poczekać ;) Istnieje również jeszcze jedna możliwość na udzielenie wywiadu, za pomocą konsoli PS3 przy użyciu czatu głosowego. Ale to prosiłbym tylko w przypadku jeżeli z jakiś powodów nie mamy dostępu do komputera. Na końcu muszę poinformować, że wywiady będę przeprowadzał z graczami w godzinach od 11:00 do 18:00 (chyba, że z daną osobą ustalę inny termin lub godziny w danym dniu ulegną z jakiegoś powodu zamianie - ale o tym ostatnim na pewno w tym poście poinformuję).

Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na pierwsze zgłoszenia. Jeżeli ktoś będzie miał ochotę pogawędzić na temat owego badania lub sfery gier konsolowych w Polsce, nie będzie to dla mnie żadnym problemem pod warunkiem, że jakaś osoba nie będzie oczekiwała w kolejce do udzielenia wywiadu :)

Dziś już piątek, zbliża się ostatni weekend karnawału, tak więc czego najlepiej życzyć? Oczywiście, dobrej zabawy!

Liczba przeprowadzonych wywiadów: 6
Cel: 12

Ranking forów z jakich pochodzą osoby udzielające wywiadów:
1. PlayStationforum.pl - 2
2. Oficjalne Forum PlayStation - 1
2. ps3site.pl - 1
2. my3DS.pl - 1
2. skizo.org - 1

5 komentarzy:

  1. A jeden wywiad już został przeprowadzony :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Na chwilę obecną mam już trzy przeprowadzone wywiady ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. i jak idzie? bedziie jakis update?

    OdpowiedzUsuń
  4. Będzie, będzie. Obecnie troszkę przystopowałem, ponieważ miała miejsce premiera PS Vity :) Praca z tym związana, no i zabawa z nową konsolą ;) Niemniej na dniach wracam do badań mocno zmobilizowany.

    OdpowiedzUsuń
  5. I am truly glad to read this blog posts which includes
    tons of valuable facts, thanks for providing such statistics.


    Here is my homepage :: przewodnik po warszawie pdf

    OdpowiedzUsuń