piątek, 10 lutego 2012

Badanie - Profil gracza konsolowego - Ankieta na potrzeby pracy magisterskiej

Witam ponownie! Licencjat obroniłem dobre półtora roku temu :) Przyszła kolej na tytuł magisterski, a co się z tym wiąże, kolejną pracę naukową o tematyce graczy konsolowych w Polsce! Jak poprzednim razem, tak i teraz, na potrzeby swojej pracy przeprowadzam ogólnopolskie badanie.

Zostało ono podzielone na dwie części. W części ogólnej chciałbym ponownie scharakteryzować populację graczy konsolowych w Polsce, skupiając się m.in. na wykształceniu graczy konsolowych, przybliżonego procentu podziału na płeć, z jakiego województwa pochodzą oraz oczywiście jakie posiadają konsole :) Ostatnie nie jest co prawda kluczową analizą mojej pracy, ale z pewnością będzie ciekawą informacją dla wszystkich respondentów, którzy wezmą udział w badaniu. A tak jak parę lat temu, swoimi wszystkimi otrzymanymi danymi, podzielę się na łamach owego bloga. Tak aby każdy zainteresowany mógł zaczerpnąć czegoś dla siebie. A tym samym, będę miał okazję podziękować graczom za poświęcenie dla mnie swojego cennego czasu.

W drugiej części swojego badania przeprowadzę wywiady z graczami, poruszając tym samym tematykę plusów i minusów wynikających z sięgania po gry konsolowe. Sam jestem graczem i słyszałem już ogrom różnorakich opinii na temat gier konsolowych. Czy gry wideo są dla dzieci? Czy wzbudzają agresje i nakłaniają graczy do popełniania przestępstw? Chyba najprostsza i zarazem najbardziej myląca jest forma oceniania czegokolwiek i kogokolwiek bez odpowiedniego zapoznania się z przedmiotem poddawanym danej krytyce. Ja jednak nigdy nie popierałem takiego myślenia i w moim badaniu chciałbym zapytać samych graczy konsolowych co sądzą na temat pewnych minusów i plusów jakiego mogą wynikać z sięgania po gry konsolowe.

Przechodząc do meritum, poniżej zamieszczam link do ankiety. Jest ona bardzo krótka i moim zdaniem przyjemna :) Publikuję również adresy for internetowych, na których ankieta została opublikowana. Biorąc pod uwagę opinie i sugestie moich respondentów z poprzedniego badania, tym razem nie ograniczam rozsyłania linków do konkretnych for. Ankieta pojawi się na każdym forum o tematyce konsolowej, na który trafię i na którym będzie możliwe jej umieszczenie. Mam zamiar zbadać jak największą populację graczy. Ostatnio w jednym tygodniu udało mi się otrzymać 793 wypełnione ankiety. Teraz liczę na podobny wynik. Z tego też miejsca proszę o kolejne sugestie, gdzie powinna pojawić się owa ankieta (jeżeli jeszcze w danym miejscu nie została upubliczniona). Proszę jej jednak nie umieszczać samemu, a jedynie przesyłać mi adres danego forum. Na mój e-mail: schemat@wp.eu lub bezpośrednio w komentarzach tego postu.

Ankietę umieszczam na forach ponieważ w ten sposób jestem w stanie trafić do bardzo szerokiej grupy graczy konsolowych, z pewnością większej niż gdybym przeprowadzał badania za pomocą ankiety standardowej (np. sondaż uliczny :) ).

Mile widziane wszelkie opinie na temat ankiety! Z góry dziękuję!


Status: zakończona
Do: 16 lutego 2012

Liczba wypełnień: 946
Ilość pytań: 10
Czas potrzebny na wypełnienie ankiety: 1-2 minuty
"Oficjalna wiadomość: ZAPOMNIAŁEM dodać NES i SNES do posiadanych konsol - WYBACZCIE :("

Adresy forów o tematyce konsolowej, wraz z ich nazwą, na których została opublikowana ankieta:
www.wiiem.pl (Wiiem.pl)
www.psxextreme.info (forum PSX Extreme)
www.forum.neogo.pl (forum NEO+GO)
www.konsolowisko.pl/forum (Konsolowisko.pl)
www.psp-team.pl (PSP-team)
www.skizo.org (Skizo.org)
www.gameonly.pl/forum/index.php (Forum GameOnly.pl)
www.ps3site.pl/forum (PS3 Forum Polska)
www.j-games.pl/index.php (Forum japońskich gier)
www.polygamia.pl/polygamia_forum/0,0.html (Polygamia.pl forum serwisu)
www.forum.konsolove.pl (forum konsolove.pl)
www.forum.polygamia.pl (Polygamia.pl stare forum)
www.forum.xboxonline.pl (forum XBOX - Online)
www.xboxarcade.pl (XboxArcade Forum)
www.deesowiec.info/forum (DeeSowiec Forum)
www.my3ds.pl/forum (Forum my3DS.pl)
www.playstationforum.pl/index.php (PlayStation Forum)

Ankieta została wysłana do graczy konsolowych również poprzez mój kanał Facebook, ale także poprzez kanały Facebook moich respondentów! Za co bardzo serdecznie wszystkim tym osobom dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz