sobota, 12 lipca 2014

Relacja - Pog(R)adajmy: lipiec 2014 - Kraków - Od Czytelnika!

Polish Summer Rain

Dziewiąty lipca, druga środa miesiąca, okolice małego rynku, ul. Stolarska, godzina 19.00. Dużo, dużo deszczu i ciemne piwnice - czas na krakowskie Pog(R)adajmy.

Pamiętnego dnia dziewiątego lipca roku pańskiego dwa tysiące czternastego, tak jak w piosence Placebo - przez godziny nic się nie zmienia, ale tym razem, to polski a nie angielski letni deszcz wydawało się, że trwał przez wieki. Co tu dużo pisać - po prostu lało i padało.

Idąc tropem English Summer Rain, nie mogło też zabraknąć i piwnicy. Kryjąc się przed kąsającymi deszczu kroplami zeszliśmy do podziemi Cybermachiny - już trzeciej knajpy dla Graczy w Krakowie. Szczerze myślałem, że przez wysoką wilgotność wszyscy się tam podusimy. Ku mojemu zaskoczeniu mimo ulewy nad nami i naszej podziemnej lokalizacji można było oddychać pełną piersią, do czasu...

Jeśli chodzi o samo miejsce, to jeśli miesiąc temu odwiedziliśmy te mury w stanie bardziej surowym, to w tym miesiącu nie było już wątpliwości, że jest to odpowiednia lokalizacja dla Graczy i tego typu spotkań. Więcej o samej knajpie przeczytacie w relacji Schemata z jej otwarcia, ja tylko dodam, że pub zarezerwował nam obszerną salę z dwoma konsolami, a przy barze widniał duży napis promujący całe wydarzenie.


Mimo to deszcz zrobił swoje. Nie żebym narzekał, ale na poprzednich edycjach frekwencja sięgała pięćdziesięciu osób, tym razem było nas około dwudziestu, ale za to doszło kilka nowych twarzy oraz wizytacja uczestników warszawskich Pog(R)adań. Może to i lepiej, że nie było nas za dużo, bo po przejściu do głównego tematu spotkania - media growe, atmosfera mocno się zagęściła i zrobiło się naprawdę gorąco.

Na początek padło pytanie o ulubione media growe, ze wszystkich wymienionych jednogłośnie (nie licząc Schemata) wynikało, że stawiamy na media cyfrowe, królowały portale zachodnie i polskie, blogi i vlogi, podcasty, czy strony deweloperów. Na pytanie organizatora, czy są może z nami przedstawiciele stricte mediów growych - zapadła głucha cisza (co prawda byli blogerzy, czy redaktor portalu m.in o grach, ale przedstawicieli mediów growych choćby z Krakowa widać nie było). Następnie doszło do rozwinięcia tematu i debatowaliśmy nad tym dlaczego sięgamy po wymienione przez nas źródła informacji o grach i dlaczego coraz rzadziej czytamy branżowe gazety papierowe. Odpowiedzi padały różne, przede wszystkim chodziło o czas i dostępność. W Internecie wszystko ukazuje się szybciej i w większości nie trzeba za to płacić. Drugim ważnym czynnikiem był coraz niższy poziom gazet, gdzie jako przykład nie raz pojawiło się CD-Action


Na pytanie, czy udzielamy się na różnych portalach komentując newsy, czy recenzje i artykuły w większości padła negatywna odpowiedź. Uczestnicy podkreślali niski poziom internetowych komentarzy i bezsens mierzenia się z hejterstwem oraz gimbazą. Tak oto przeszliśmy do krytyki polskich mediów growych.

Główne zarzuty, które padły na spotkaniu to: kopiowanie newsów z zachodnich portali, brak oryginalności i pomysłu na siebie, niski poziom artykułów, skupianie się tylko na newsach i recenzjach z pominięciem publicystyki, wykorzystywanie blogerów i pasjonatów do pisania artykułów, nie promowanie wydarzeń dla Graczy i turniejów lub promowanie tylko tych, których jest się patronatem. Oczywiście nie tyczyło się to wszystkich portali, czy gazet, aczkolwiek jak się okazało są to zauważalne i istniejące problemy.

Schemat najbardziej ubolewał nad ostatnim faktem, czyli promowanie wydarzeń i turniejów (co sam robi na powyższym blogu), wysnuwając tezę, że przez to media growe krzywdzą Graczy, którzy mogliby chcieć wziąć udział w jakimś evencie, a nie zawsze wiedzą gdzie szukać. Odpowiednie wsparcie ze strony mediów mogłoby też skutkować lepszym poziomem i większą ilością takich inicjatyw. Wszyscy jednomyślnie zgodziliśmy się, co do tego. Z kolei padło jeszcze określenie, że współczesne media growe, to w głównej mierze "interesanci" a nie media, publikują tylko to na czym można łatwo zarobić, tak naprawdę nie informując Graczy o prawdziwym stanie rzeczy. Gdzieś w tym na pewno jest dużo racji, ale stanęło na tym, że mimo wielu wymienionych na spotkaniu minusów, lepiej mieć takie media niż żadne, co nie oznacza panowie i panie, że nie patrzymy Wam na ręce.


Na zakończenie i ochłonięcie dywagowaliśmy, czy chcemy i czy w ogóle jest sens istnienia jakiejś telewizji bądź radia dla Graczy. Jak się okazało większość z nas i tak telewizji już nie ogląda i bez sprzeciwu ogłosiliśmy wyższość Internetu nad przekazem telewizyjnym. Pomysł radia spotkał się z większą aprobatą i przy okazji rozwinęła się rozmowa na temat podcastów, których słuchamy.

Gdy opadł już kurz po burzliwych rozprawach, rozpoczęło się celowo opóźnione (przez obszerność tematu głównego) losowanie do inteGRANIA i wręczenie pomniejszych nagród zadowolonym szczęśliwcom. Po wyjściu na powierzchnię bez zmian powitał nas polski letni deszcz, a każdy z uczestników udał się zalanymi wodą ulicami Krakowa w tylko sobie znane miejsce. - Jacek

W miesiącu lipcu Pog(R)adajmy wystartowało w kolejnych dwóch miastach! Do KrakowaWarszawyKatowicBydgoszczyŁodzi,  Poznania, Radomia oraz Lublina dołączyły Wrocław i Szczecin! Łącznie to już dziesieć lokacji na mapie Polski, w których organizowane jest Pog(R)adajmy. Nowymi organizatorami są Grzegorz Mroczkowski autor bloga Hardcore Gaming (Wrocław) oraz Piotr "Jasiek" Próchnicki autor bloga Yeti o Grach (Szczecin)!

Wielkie podziękowanie dla ekipy organizatorskiej z pozostałych miast! :)
Dla:
Gorky, Sly, Greg, Polan (Brona Cultura) z Warszawy
Nadya (Jestem Geekiem) z Katowic
Klaudia, Michał, Damian (studenci Gamedec) z Bydgoszczy
Alicja i Marcin (Gwardia Navis) z Łodzi
Paulina i Michał (Poznańska Gildia Graczy) z Poznania
Michał (Graming.pl) z Radomia
- Wiktor "Chochlik" Zaborowski Lublina
- Grzegorz Mroczkowski (Hardcore Gaming) z Wrocławia
- Piotr "Jasiek" Próchnicki (Yeti o grach) ze Szczecina

Podziękowanie również dla lokalu Cybermachina za udostępnienie nam miejsca zupełnie za darmo!

Pog(R)adajmy: lipiec 2014 w Krakowie sponsorowali:
Sklep Gekon [1x Batman: Gotham Knight (DVD), 2x kod na Pokemona, 1x bon 10 zł, 1x Batman: Gotham Knight (DVD) lub bon 10 zł]
Touch the Game [1x Jack Orlando (PC)]
PSX Extreme [1x PSX Extreme #202 do poczytania na spotkaniu]
- Cybermachina [1x drink lub 1x piwo]
Graczem od dziecka [1x piwo]

Nasze spotkania odwiedzali pracownicy firmCD Projekt RED, Techland, People Can Fly, CI Games, Sony Computer Entertainment Polska, QLOC, Testronic Labs, Bloober Team, Flying Wild Hog, World-LooM, CreativeForge Games, Chicken in the Corn, Artifex Mundi, Dark Stork Studios, Fuero Games, Sodigital, iFun4all, Ganymede, Jujubee, BlackMoonDesign, Cameleon Labs, Entrymedia, SetApp, Impakt, Nobile fox Games, Mana Translation, King Zebra Studio, E-Sim, Dubscore.pl, GRAMY!, CD Action, Magazyn Gamer, Hatak.pl, Sklep Gekon, Ultima.pl, Madgames, Stargame, Game Over, The Armory, ByHand, PaDtv, GRY-Online.pl, Eurogamer, GameFaction, HC Gamer, PS4life, gameplay.pl, Padportal, Gamedium, Gamesboard.pl. PS Site, Gracz Watch, GameMusic.pl, Input Lag, Muzeum Gier Wideo w Polsce, Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w Katowicach, Polskie gry komputerowe, Grające kobiety, Sexy Cosplay, Mortal Kombat Poland, Nephilim Cosplay, Checkpoint, Koło Naukowe Twórców Gier „Polygon”, Ruch Projektantów Gier, Vipmultimedia.pl, All In, The Company, klan OFPS, BEST Gamers Tournament, codearena, Noistromo, Brunecia, Gnomek, PółnocneGranie, Towarzysz Pablo, GMIX.pl, Kompletna Strata Czasu, Wiedźma na orbicie, BACKDASH, Lipne Appki, Klub Fantastyki Druga Era, barcraftlublin, AHu’s Coslake, Atai Cosplay, Yasiu KoZplay, Margaret Cosplay & Art, Cinnamon Cosplay, Level Up, Hex, Wiatrakowa Klub, Insert Coin, Game Zone, Games Bar, Padbar, Exp, Hex, Long Play, Yeti o grach, Hardcore Gaming, Graming.pl, Poznańska Gildia Graczy, Gwardia Navis, Gamedec - Badanie i projektowanie gier, Jestem Geekiem, Brona Cultura, Graczem od dziecka oraz freelancerzy.

Patroni medialni, którzy dzielnie pomagają nam w rozpowszechnianiu informacji o Pog(R)adajmy: PPE.pl, PSX Extreme, PaDtv, Vipmultimedia.pl, Muzeum Gier Wideo w Polsce, Gamedium, Grakademia, Grające kobiety, muve.pl, Gamertondo FB, DlaStudenta.pl, Mortal Kombat Poland, The Armory FB, Zjazd Twórców Gier, Maniak Gaming, Dobry Cosplay, Padportal.pl, Humanistyka 2.0, Polskie Gry Komputerowe, 1indie World, LoveKraków.pl, Hatak.pl, Chicken in the Corn, Gamesboard.pl, Bloober Team, PS4life.pl, GRM Radio, Gamesdivision, Muzeum Historii Komputerów i Informatyki, Artifex Mundi, Geek World, Cenega, Radio Aktywne, ProjektKonsola, TVPW, Input Lag, Playallday.

Fotorelacja - Pog(R)adajmy: lipiec 2014 - Kraków, 09.07.2014






Liquid Snake

Ocarina of Lime

















Nagroda ufundowana przez Sklep Gekon


Nagroda ufundowana przez Sklep Gekon
Nagroda ufundowana przez Sklep Gekon
Nagroda ufundowana przez Sklep Gekon ;)





Nagroda ufundowana przez Sklep Gekon



Nagroda ufundowana przez Cybermachinę
Odzież dla Graczy:
Zwycięzca za najlepszą koszulkę! Ponownie :)



Pamiątkowo:

Za pomoc w stworzeniu foto-relacji podziękowanie dla Anny "An" Gródek!

Do następnego Pog(R)adania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz