sobota, 18 października 2014

Relacja - Starzy i nowi - Pog(R)adajmy: październik 2014 - Kraków

Spotkania Pog(R)adajmy odbywają się w Krakowie nieprzerwanie od dziesięciu miesięcy. Przez ten czas wyklarowała się już stała grupka bywalców,  w której wszyscy w większości się znają. Mimo to, w każdą drugą środę miesiąca zawsze pojawi się ktoś nowy - w październiku nie było inaczej, a duża ilość nowych uczestników przyniosła pewną dozę świeżości do naszych cyklicznych posiedzeń przy piwku.


Nie zrozummy się źle - na krakowskich Pog(R)adajmy nie panuję żadna stagnacja, ale przyjemnie jest widzieć zarówno stałych uczestników, jak i nowych graczy oraz pracowników branży. Ilustruję to ciągłe zainteresowanie tych, którzy nie są na spotkaniach po raz pierwszy, a także napływ nowych osób wnoszących coś od siebie - napędza to całe wydarzenie i potwierdza jego sens.

Schemat widząc ludzi ledwo mieszczących się w jednej z sal Cybermachiny, bez wahania rozpoczął kolejną już debatę. Ponownie zaserwował nam kawał krwistego mięsa tym razem w postaci "Crowdfundingu w świecie gier", o którym rozprawialiśmy niejedną godzinę. Zaskoczeniem mógł być fakt, że nie każdy uczestnik wydarzenia spotkał się z tym (jakby się mogło wydawać) popularnym sposobem zbiórki pieniędzy. Przecież to właśnie graczom powinien być on szczególnie znany, ponieważ umożliwia zetknięcie się z tytułami, które w innym wypadku nie miałyby szans powstać.


Pojawił się temat Kickstartera, mniej znanego IndieGoGo oraz tego, jakie growe akcje crowdfoundingowe są znane uczestnikom. Dyskusja toczyła się głównie wobec plusów i minusów tego typu  przedsięwzięć, dlaczego warto wspierać pewne projekty i czy ma to sens? Opinie były zróżnicowane, w większości pozytywne,  jednak w pełni udanych tytułów nie byliśmy w stanie wymienić zbyt wielu. Korzystając z okazji, grupa z Pixel Melancholy przedstawiła projekt swojej nowej gry - Dissonance, który można dofinansować właśnie na platformie IndieGoGo.

Wśród zebranych znalazła się niejedna osoba, która tą czy inną akcję wspomogła właśnie w ten sposób. Tak dotarliśmy do małego deseru, jakim była rozmowa na temat powrotu "Secret Service". Wszyscy zgodnie twierdzili, że mimo średniego początku, dopiero kolejne numery pokażą, czy coś z tego będzie czy też nie.


Po 21:00 nastąpiła kolejna część spotkania, czyli inteGRANIE, podczas którego duża ilość osób zazwyczaj opuszcza lokal widząc, że główna debata dobiegła końca. Tym razem dzięki zasileniu naszych szeregów nowymi "rekrutami Pog(R)adajmy" nie byliśmy świadkami wyludnienia. Widać, że w Krakowie idea spotkań dla graczy i pracowników branży jest wciąż silna i żywa, a zatem - do kolejnego Pog(R)adania!

Fotorelacja - Pog(R)adajmy: październik 2014 - Kraków, 08.10.2014






































Nagroda ufundowana przez nasz blog - Zdobyta na wydarzeniu Grakademia 4.
















"Ale co ja? Ja nic nie zrobiłem!"






inteGRANIE part. 1
inteGRANIE part 2.
inteGRANIE part 3.
itd. itd....



Zwycięzca najlepszej koszulki na Pog(R)adajmy: październik 2014 w Krakowie! - Gratulujemy!
Odzież dla Graczy:










Pamiątkowo:




Nagrody:

Wielkie podziękowanie dla ekipy organizatorskiej z pozostałych miast! :)
Dla:
Gorky, Sly, Greg, Polan (Brona Cultura) z Warszawy
Nadya (Jestem Geekiem) z Katowic
Klaudia, Michał, Damian (studenci Gamedec) z Bydgoszczy
Alicja i Marcin (Gwardia Navis) z Łodzi
Paulina i Michał (Poznańska Gildia Graczy) z Poznania
Michał (Graming.pl) z Radomia
- Wiktor "Chochlik" Zaborowski Lublina
- Grzegorz Mroczkowski (Hardcore Gaming) z Wrocławia
Piotr "Jasiek" Próchnicki (Yeti o grach) ze Szczecina
- Paweł i Cezary (Olcamp.pl) z Olsztyna

Jesteście niezastąpieni! :)

Podziękowanie również dla lokalu Cybermachina za udostępnienie nam miejsca zupełnie za darmo!

Nasze spotkania odwiedzali pracownicy firmCD Projekt RED, Techland, People Can Fly, CI Games, Sony Computer Entertainment Polska, QLOC, Testronic Labs, Bloober Team, Flying Wild Hog, World-LooM, CreativeForge Games, Chicken in the Corn, Artifex Mundi, Dark Stork Studios, Fuero Games, Sodigital, iFun4all, Ganymede, Jujubee, BlackMoonDesign, Cameleon Labs, Entrymedia, SetApp, Impakt, Nobile fox Games, Mana Translation, King Zebra Studio, E-Sim, Dubscore.pl, GRAMY!, CD Action, Magazyn Gamer, Hatak.pl, Sklep Gekon, Ultima.pl, Madgames, Stargame, Game Over, The Armory, ByHand, PaDtv, GRY-Online.pl, Eurogamer, GameFaction, HC Gamer, PS4life, gameplay.pl, Padportal, Gamedium, Gamesboard.pl. PS Site, Gracz Watch, GameMusic.pl, Input Lag, Muzeum Gier Wideo w Polsce, Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w Katowicach, Polskie gry komputerowe, Grające kobiety, Sexy Cosplay, Mortal Kombat Poland, Nephilim Cosplay, Checkpoint, Koło Naukowe Twórców Gier „Polygon”, Ruch Projektantów Gier, Vipmultimedia.pl, All In, The Company, klan OFPS, BEST Gamers Tournament, codearena, Noistromo, Brunecia, Gnomek, PółnocneGranie, Towarzysz Pablo, GMIX.pl, Kompletna Strata Czasu, Wiedźma na orbicie, BACKDASH, Lipne Appki, Klub Fantastyki Druga Era, barcraftlublin, AHu’s Coslake, Atai Cosplay, Yasiu KoZplay, Margaret Cosplay & Art, Cinnamon Cosplay, Level Up, Hex, Wiatrakowa Klub, Insert Coin, Game Zone, Games Bar, Padbar, Exp, Hex, Long Play, Yeti o grach, Hardcore Gaming, Graming.pl, Poznańska Gildia Graczy, Gwardia Navis, Gamedec - Badanie i projektowanie gier, Jestem Geekiem, Brona Cultura, Graczem od dziecka oraz freelancerzy.

Patroni medialni, którzy dzielnie pomagają nam w rozpowszechnianiu informacji o Pog(R)adajmyPPE.pl, PSX Extreme, PaDtv, Vipmultimedia.pl, Muzeum Gier Wideo w Polsce, Gamedium, Grakademia, Grające kobiety, muve.pl, Gamertondo FB, DlaStudenta.pl, Mortal Kombat Poland, The Armory FB, Zjazd Twórców Gier, Maniak Gaming, Dobry Cosplay, Padportal.pl, Humanistyka 2.0, Polskie Gry Komputerowe, 1indie World, LoveKraków.pl, Hatak.pl, Chicken in the Corn, Gamesboard.pl, Bloober Team, PS4life.pl, GRM Radio, Gamesdivision, Muzeum Historii Komputerów i Informatyki, Artifex Mundi, Geek World, Cenega, Radio Aktywne, ProjektKonsola, TVPW, Input Lag, Playallday.

Do następnego Pog(R)adania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz